FANDOM

Marek Car (ur. 8 lipca 1953, zm. 22 marca 1997) – dziennikarz, popularyzator Internetu. Zginął tragicznie w wypadku samochodowym.

Redaktor miesięcznika "Komputer", współzałożyciel tygodników "ComputerWorld Polska" oraz "BOSS-Komputer". Jeden z twórców komputerowej sieci Fidonet, założyciel i prezes stowarzyszenia Polska Społeczność Internetu, członek Rady Fundacji Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo. Pomysłodawca Forum Teleinformatyki i Przewodniczący Rady Programowej kilku pierwszych edycji Forum. Współtwórca Internet dla Szkół (IdS) i Internet dla Niepełnosprawnych (IdN), współtwórca pierwszego znanego polskiego portalu internetowego Polska OnLine. Autor rozwinięcia angielskiego skrótu WWW - Wszechnica Wiedzy Wszelakiej.

Działalność publicznaEdytuj

Pełnomocnik Premiera ds. Informatyki w rządzie premiera Waldemara Pawlaka. Wraz z dymisją gabinetu, 10 lutego 1995 złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska, tłumacząc jej powody tym, że "był pełnomocnikiem premiera, co łatwo można przetłumaczyć jako – pełnomocnikiem tego premiera". Po swojej rezygnacji został powołany na stanowisko dyrektora Biura Informatyki URM. W tym czasie pełnił również funkcję przewodniczącego Rady Koordynacyjnej ds. Teleinformatyki, złożonej z przedstawicieli administracji rządowej.

Od roku 2002 w czasie trwania Forum Teleinformatyki przyznawana jest Nagroda im. Marka Cara za wybitne osiągnięcia w działalności na polu teleinformatyki w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem efektów społecznych nagradzanej działalności.

Linki zewnętrzneEdytuj

Ta strona zawiera treści z Komputery wiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą {{{1}}}. Tak jak w Tobipedii, tekst z Komputery wiki jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki