FANDOM

Słowo Mozilla powstało jako nazwa kodowa silnika dla przeglądarki Netscape Navigator. Powstało ono z połączenia słów Mosaic, ówcześnie najpopularniejszej przeglądarki internetowej i killer (ang. zabójca).

Później, po przegranej wojnie przeglądarek, firma Netscape Communications Corporation utworzyła projekt nazwany Mozilla, którego celem miało być udoskonalenie przeglądarki Netscape Navigator jako programu open-source. Efektem tych prac było stworzenie bliźniaczych programów Netscape Navigator w wersji 6 i pakietu Mozilla Suite.

Później projekt Mozilla został przekształcony w Fundację Mozilla, która miała zajmować się dalszym rozwojem pakietu Mozilla Suite.

Ostatecznie na bazie pakietu Mozilla Suite powstał szereg programów, z czego najbardziej znanymi są przeglądarka internetowa Firefox i klient poczty e-mail Thunderbird. Sam pakiet Mozilla Suite jest obecnie rozwijany jako SeaMonkey.

Wraz ze wzrostem popularności Firefoksa konieczne stało się też utworzenie komercyjnego skrzydła samej fundacji, które zostało nazwane Mozilla Corporation.

Niektóre produkty Mozilla mają strony fikcyjnej Księgi Mozilli

Ta strona zawiera treści z Komputery wiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą {{{1}}}. Tak jak w Tobipedii, tekst z Komputery wiki jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki