Fandom

Tobipedia

Pamięć operacyjna

109stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pamięć operacyjna (en. internal memory, Primary storage). Jest to pamięć adresowana i dostępna bezpośrednio przez procesor, a nie przez urządzenia wejścia-wyjścia procesora. W pamięci tej mogą być umieszczane rozkazy (kody operacji) procesora (program) dostępny bezpośrednio przez procesor i stąd nazwa pamięć operacyjna. W Polsce często pamięć ta jest utożsamiana z pamięcią RAM, choć jest to zawężenie pojęcia, pamięcią operacyjną jest też pamięć nieulotna (ROM, EPROM i inne jej odmiany) dostępna bezpośrednio przez procesor. Obecnie pamięci operacyjne są wyłącznie pamięciami elektronicznymi, dawniej używano pamięci ferrytowych.

W obecnych komputerach głównym rodzajem pamięci operacyjnej jest pamięć RAM, wykonana jako układy elektroniczne, wykorzystywana przez komputer do przechowywania programu i danych podczas jego pracy.

Historyczne typy pamięci operacyjnej Edytuj

Ta strona zawiera treści z Komputery wiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą {{{1}}}. Tak jak w Tobipedii, tekst z Komputery wiki jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki